11 Mayıs 2012 Cuma

Lumberjack’i alan Ziylan, Kappa’ya bakıyor


İtalyan Lumberjack’i satın alan Ziylan Grup, Avrupa’da yeni markaların peşine düştü. Başkan Ziylan, "150 mağazalı bir zincirle görüşüyoruz" dedi. Sektörde bu zincirin Kappa olduğu konuşuluyor
     
İtalyan ayakkabı markası Lumberjack’i satın alan Flo, Polaris ve Kinetix’in sahibi Ziylan Grup, YKM’nin eski Genel Müdürü Jaklin Güner’i de şirketin başına CEO olarak transfer ettikten sonra yeni satın almaların peşine düştü. Başkan Mehmet Ziylan, "Lumberjack alacağımız markalar arasında en küçüğü" diyor. Milano’da buluştuğumuz Ziylan, alınacak markalar için İtalya’da Brand Park isimli bir şirket kurduklarını, bir kadın ayakkabıcısı bir de perakende olmak üzere iki markayla görüşmelerin başladığını söyledi. Ziylan Lumberjack’ten sonra ilk adımı zincir perakende markasıyla atacaklarını, Avrupa merkezli ve yaklaşık 150 mağazaya sahip olduğunu dile getirdi. Sektörde bu markanın Kappa olduğu konuşuluyor. Kappa’nın dünyada yaklaşık 130 mağazası var. Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Ziylan ise, "Milano’da solumuzda Boss, sağda Zegna karşımızda G-Star, Adidas, Nike’ın bulunduğu bir lokasyonda ofis tutuyoruz. Zara’nın boşalttığı bin 500 metrekarelik ofise giriyoruz. Türkiye’deki markalarımızı buradan Avrupa’ya pazarlayacağız" dedi.
Ayakkabıları 49 euro’ya satacak
Ziylan’ın en büyük meydan okuması ise markayı uygun fiyata satma noktasında olacak. "İtalyanlar’ın da bir İtalyan markayı uygun fiyata alma hakkı var" diyen Ziylan, "Know-how’ımız ve üretim gücümüzle Lumberjack’i ulaşılabilir hale getireceğiz. 49 euroya Lumberjack satacağım" diye konuştu. Ziylan ilk aşamada reklam ve tanıtım hariç 20 milyon euro yatırımla markayı ayağa kaldıracak.
Yatırımın bir bölümü 6’ncı bölgeye kayacak
Konya’da hayata geçirecekleri üretim merkezi planlarının teşvikten sonra revize etmeyi planladıklarını belirten Ziylan, "Öyle bir teşvik açıklandı ki o yatırımımızın bir bölümünü diğer illere kaydırabiliriz" şeklinde konuştu. Şirketin ortaklarından aynı zamanda Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi ise, Konya’da yapmayı planladıkları yatırımın bir kısmını 6’ncı bölgeye kaydıracaklarını söyledi. Büyükekşi, "Farklı emek yoğun sanayicileri toplayıp 6’ncı bölgeye bir tur düzenleyeceğiz. Önemli olan kümeleşme sağlayabilmek. Birkaç eksik var onlar da çıkacak torba yasalarla düzeltilecek" diye konuştu.
Ciro 5 yılda 5 kat artırılacak
Satın almayla hazır giyim işine de giren Ziylan, Lumberjack’in satışlarını 5 yılda 50 milyon euro’dan 250 milyon euro’ya ulaştırmayı hedeflediklerini kaydetti. Brand Park Yönetim Kurulu Üyesi ve Ülke Başkanı Attila Ülkümen ise "Son dönemde İtalya’ya tasarım zevki çok düşük olan ayakkabıların ithal edildiğini görüyor ve üzülüyoruz. Ziylan olarak tüketicilere alıştıkları İtalyan tarzını ve kalitesini sunacağız" dedi.



Kaynak: Sabah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder