6 Haziran 2012 Çarşamba

Perakende sektörü 2011 yılında 300 milyar doları aştı !


Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman departmanı tarafından hazırlanan "Perakende Sektörü Değerlendirmesi" başlıklı rapora göre 2011 yılında 302 milyar dolar olan Türkiye perakende sektörünün büyüklüğünün 2015 yılında 421 milyar dolara ulaşması bekleniyor

Deloitte, Türkiye perakende sektörünü mercek altına aldığı yeni raporunu yayınladı. Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman departmanı tarafından hazırlanan "Perakende Sektörü Değerlendirmesi" başlıklı rapora göre 2011 yılında 302 milyar dolar olan Türkiye perakende sektörünün büyüklüğünün 2015 yılında 421 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Türkiye perakende sektörünün büyüklüğünün 2012 yılında 313 milyar dolara ulaşmasının beklendiği belirtilen raporda, sektörün 2016 yılına kadar her yıl ortalama yüzde 10 büyüyeceği öngörülüyor. İnternet perakendeciliğine ayrı bir bölüm ayrılan raporda, bu alt sektörün hızla büyüyerek yatırımcıların ilgi odağı haline geldiğine dikkat çekiliyor.

Raporu değerlendiren Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman Ortağı Başak Vardar konuyla ilgili olarak "Perakende sektöründe önde gelen finansal danışmanlık şirketlerinden biri olarak, hem geçtiğimiz yıl hem de bu yıl içinde birçok oyuncuya ve yatırımcıya finansal danışmanlık hizmeti sunduk. Türkiye; genç nüfusu, ekonomik performansı ve gelişmiş ülkeler ile kıyaslandığında hala düşük olan organize perakende penetrasyonu ile yatırımcılar açısından çok cazip. Son dönemde internet perakendeciliği başta olmak üzere sektörün her alanında hareket var”dedi.

Rapora göre, gıda dışı perakendeciliğin yüzde 48 paya sahip olduğu sektörün yalnızca yüzde 40’ı organize perakendeden oluşuyor.

Internet perakendeciliği öne çıkıyor
Raporda yer alan verilere göre genç nüfus ve artan gelir seviyesi ile birlikte internet penetrasyonun yüzde 45’e ulaştığı Türkiye’de, TÜİK tarafından gerçekleştirilen anket sonuçlarına göre internet kullanıcılarının yüzde 7’si internet üzerinden satın alma yapıyor.


Bankalararası Kart Merkezi tarafından sağlanan bilgilere göre, kredi kartı ile gerçekleştirilen e-ticaret işlem hacmi 23 milyar TL’ye ulaşmış durumda. Hepsiburada ve Markafoni gibi alışveriş siteleri şimdiden Avrupa’nın ilk 150 e-ticaret sitesi arasındaki yerlerini aldılar.

2011 birleşme ve satın almalar bilançosu
Son yılların şirket satışları ve satın almalar açısından en hareketli sektörlerinden biri olan perakende sektöründe, 2011 yılında 11, 2012 yılının ilk çeyreğinde ise 5 adet birleşme ve satın alma işlemi gerçekleşti. YKM-Boyner, Silk&Cashmere-East Gate, Şok Marketler-Gözde Girişim ve Yargıcı-Global Investment House işlemleri öne çıkan işlemler arasında yer aldı.

İnternet kullanımındaki hızlı artışın da etkisiyle adeta patlama yapan internet perakendeciliği sektöründe ise 2011 yılında 12, 2012 yılının ilk çeyreğinde ise 7 adet birleşme ve satın alma işlemi gerçekleşti. Markafoni, Tredyol, Çiçeksepeti, Gittigidiyor ve e-bebek gibi birçok perakende sitesi yatırımcılar tarafından ilgi gördü.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder