13 Haziran 2012 Çarşamba

TİM'in 2023 Türkiye İhracat Stratejisi devlet projesi oldu

TİM in 2023 Türkiye İhracat Stratejisi devlet projesi oldu
"2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı" Yüksek Planlama Kurulu'nun onayı ile Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

TİM'in 2023 Türkiye İhracat Stratejisi devlet projesi haline geldi. "2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı" Yüksek Planlama Kurulu'nun onayı ile Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. 2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı'na göre Türkiye'nin 2023 yılı sonunda 2 trilyon dolar civarında GSMH düzeyine erişmesi ve dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girmesi hedefleniyor. Türkiye'nin dünya ihracatındaki payının 2023'te yüzde 1.46'ya ulaşması ve ihracatçı sayısının 2023 yılına kadar iki kat artarak 100 bin rakamına ulaşması planlanıyor.
Yüksek Planlama Kurulu'nun "2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı" Resmi Gazete'de yayımlandı. Yüksek Planlama Kurulunca; Ekonomi Bakanlığı'nın 17 Mayıs 2012 tarih ve 35622 sayılı yazısı dikkate alınarak; Ekonomi Bakanlığı'nın koordinatörlüğünde ilgili tüm kurum ve kuruluşların görüşleri alınmak suretiyle hazırlanan ekli "2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı"nın kabulüne, karar verildi. Buna göre, 2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı, Cumhuriyet'in 100. kuruluş yıldönümü olan 2023 yılında Türkiye'nin ihracatını 500 milyar dolara çıkarmak ve son 10 yılda Türkiye'nin yakaladığı ihracat ivmesinin devamını sağlayarak, sürdürülebilir bir ekonomi için ihracat atılımını gerçekleştirilebilmek amacıyla hazırlandı. Stratejinin temel amacı Türkiye'nin ihracat atılımına yönelik olarak belirlenen hedefler doğrultusunda bütünsel bir "Eylem Planı" oluşturmak olarak belirlendi. Bu çerçevede, Türkiye'yi 500 milyar dolar ihracat hedefine taşıyacak stratejik hedeflerin basit, kolay anlaşılabilir, ölçülebilir, yönetilebilir ve düzenli takibe imkan verecek bir yapıda olması amaçlandı.

TÜRKİYE'NİN DÜNYANIN İLK 10 EKONOMİSİ ARASINA GİRMESİ HEDEFLENİYOR
Türkiye'nin gerekli yapısal dönüşümleri gerçekleştirmesi durumunda, 2023 yılı sonunda 2 trilyon dolar civarında GSMH düzeyine erişmesi ve dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girmesi hedefleniyor. Bu hedefler çerçevesinde 2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı'nın ana yapısı oluşturdu. Dokuzuncu Kalkınma Planı'nda da ayrıca uluslararası ticaretin giderek serbestleştiği ve bilgi ve teknoloji yoğun ürünlerde dünya ticaretinin hızlanması gelişmeleri karşısında Türkiye'nin dünya sanayi ürünleri imalatı değer zincirinde daha üst ve katma değeri yüksek alanlarda konumlanması gerektiğine vurgu yapıldı.

TÜRKİYE'NİN DÜNYA İHRACATINDAKİ PAYININ 2023'TE YÜZDE 1.46'YA ULAŞMASI PLANLANIYOR

2023 Türkiye İhracat Stratejisi'nde Türkiye'nin ihracatının 500 milyar dolara, dünya ekonomileri içinde 10'uncu sıraya yükselmesi, Strateji çerçevesinde 2012-2023 yılları arasında yıllık ihracatın ortalama yüzde 11.7 artması ve dünya ihracatında Türkiye'nin yaklaşık yüzde 0.8 olan payının, 2013 yılında yüzde 0.91, 2018 yılında yüzde 1.18 ve 2023 yılında yüzde 1.46'ya ulaşması hedefleniyor.
EXİMBANK KREDİLERİ

Türk Eximbank tarafından, 2011 yılında ihracat sektörüne toplam 12.4 milyar dolarlık destek sağlanmış olup, söz konusu desteğin, 2012 yılı için yüzde 65 oranında artırılarak 20 milyar doların üzerine çıkarılması hedefleniyor. Böylelikle ihracatımıza sağlanan yüzde 9'luk finansal destek yüzde 14'e ulaşacak.

STRATEJİK VİZYON VE HEDEFLER


2023 yılında 34,3 trilyon dolar büyüklüğe ulaşması beklenen dünya ihracatından Türkiye'nin yaklaşık yüzde 1.5 pay alabilmesi ve Türkiye'nin dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında yer alması hedeflerine ulaşılabilecek. Bu durum sayesinde Türkiye'nin günümüze göre dünya ihracatındaki payının yaklaşık iki katına çıkarılması planlanıyor.
2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı, 2012-2023 dönemini kapsıyor. Strateji, ihracat hedefine ulaşmak için, hangi politikalara, paydaşlara, süreçlere ve yetkinliklere ihtiyaç olduğu tespit edilerek, izleme değerlendirme, iç ve dış gelişmeler ışığında güncelleme ve revizyonların yapılabilmesini teminen 3 aşamada 4'er yıllık dönemler halinde tasarlandı. Stratejinin ilk aşamasını 2012-2015, ikinci aşamasını 2016-2019 ve son ve üçüncü aşamasını 2020-2023 dönemi oluşturuyor. Dönemlerin bitiminde Stratejinin güncellenerek bir sonraki döneme ilişkin revize edilen versiyonunun yeniden yayımlanması planlanıyor.
Stratejinin uygulamaya aktarıldığı ilk dönem olan 2012- 2015 döneminde kısa vadeli projeler ele alınırken, 2012-2019 döneminde orta, 2012-2023 döneminde uzun vadeli projeksiyonlar yer alıyor.

7 AYRI SEKTÖRÜN İHRACAT KAPASİTESİNİ GELİŞTİRMESİ VE 25 MİLYAR DOLAR İHRACATIN ÜZERİNE ÇIKARILMASI PLANLANIYOR

2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı'nda mevcut pazar paylarının artırılması stratejik hedefi başlığı altında dünyada en fazla ithalat gerçekleştiren ilk 40 ülkede 2011 yılında yüzde 0.6 seviyesinde olan pazar payının 2023 yılı itibarıyla yaklaşık 2 kat artışla yüzde 1.25 seviyesinde hedeflenmesiyle dünya ithalatının en önemli bölümünü gerçekleştiren ülkelerde ihracatçılarımız, daha rekabetçi konumda varlıklarını sürdürecek. Ayrıca 2011 yılı itibarıyla 25 milyar dolar üzeri ihracat yapan sektör bulunmaz iken 2023 yılında 7 ayrı sektörümüzün ihracat kapasitesini geliştirmesi ve 25 milyar dolar ihracatın üzerine çıkarılması hedeflenmektedir.

İHRACATÇI SAYISININ 2023 YILINA KADAR İKİ KAT ARTARAK 100 BİN RAKAMINA ULAŞMASI HEDEFLENİYOR


2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı'nın bir diğer önemli hedefi de ihracatçı sayısı ve ihracat kapasitesinin artırılması hedefleniyor. Bu başlık altındaki en önemli göstergelerden biri de ihracatçı sayısının 2023 yılına kadar iki kat artarak 100 bin rakamına ulaşması, böyle bir hedef ekonominin bel kemiğini oluşturan Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (KOBİ) yurt içi üretimin yanı sıra ihracata da yönelmesiyle mümkün olacak.
İhracatçıların küresel alanda rekabetçiliklerinin artırılması stratejik hedefi başlığı altında 2011 yılında 2 olarak gerçekleşen "dünyada en çok ihracatı yapılan 25 ürün grubu içinde (27.fasıl hariç) ilk 10'da olduğumuz ürün grubu sayısının 5'e yükselmesi planlanıyor.
D
OĞRUDAN YABANCI YATIRIMLARINDAN TÜRKİYE'NİN ALDIĞI PAYIN YÜZDE 2'YE ÇIKARILMASI AMAÇLANIYOR

Sanayide verimlilik artışını sürdürebilmek ve teknoloji yoğun bir yapıya geçiş için doğrudan yabancı yatırımlardan yararlanılması çerçevesinde yabancı yatırımların Türkiye'ye çekilmesi ve ihracat yapan yabancı yatırımcı sayısında artış sağlanarak, dünya toplam doğrudan yabancı yatırımlarından Türkiye'nin aldığı payın binde 73'ten yüzde 2'ye çıkarılması amaçlanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder